En grann gran

Hej hej och god jul och så. Jag kämpar på med mina demoner som verkar vara ganska snälla mot mig efter lite hjälp av medicin. Så skönt det känns alltså! Men vill ni se vad vi släpade in idag? 


En gran! Imorgon ska den pyntas och jag hade gärna haft en gran full med speciella kulor. I glas och exklusiva förstås. Så blir det ej. Eftersom vi inte har några såna kulor och eftersom vi har en snart treåring. Jag är nöjd så länge inga träpinne-pyssel och smällkarameller hänger där. Kanske är detta sista julen utan just sån gran? Hjälp. 

Iallafall. Med detta graninköp kom en storstädning och lite ommöblering. Givetvis tog jag kort efter att huset blivit städat. Högtid ju! 



När vårt lille hus är städat och fint kommer jag alltid på hur glad jag är över vårt projekt. Alla planer vi har och allt vi redan gjort liksom. Och fast att jag ofta drömmer om ett större hus i äldre stil och pampiga fönster kan jag inte låta bli att undra om jag någonsin kommer kunna flytta från detta när vi väl gjort allt så som vi vill ha det. Vi kanske alltid kommer bo här ändå.  

En allmän dag, Hemma hos Hanna |
Upp